تهیه لیموناد کیوی و هندوانه و خواص آن

0

با عرض سلام خدمت همه بازدیدکنندگان وب سایت پارس کده در پست امروز قصد داریم نوع جدیدی از لیموناد را به نام لیموناد کیوی و هندوانه آموزش دهیم. امیدواریم که آموزش ارائه شده در این پست برای شما مفید واقع شود. ما را از نظرات خود بی بهره نسازید

مواد برای تهیه لیموناد کیوی و هندوانه:

  • کیوی پوست کنده و خرد شده : چهار عدد
  • شکر : ۱ قاشق غذاخوری (درصورت نیاز)
  • هندوانه بدون دانه  خرد شده : هشت پیمانه
  • لیموناد غلیظ یخ زده : دو پیمانه
  • آب : چهار پیمانه
لیموناد کیوی و هندوانه

لیموناد کیوی و هندوانه

دستور تهیه:

۱٫ کیوی و شکر را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید؛ بعد از آن به مدت ۱ یا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

۲٫ هندوانه را در مخلوط کن هم بزنید و سپس روی لیموناد مجنمد شده آب بریزید و خوب هم بزنید.

۳٫ لیموناد هندوانه را در لیوان ها بریزید و روی آن کمی کیوی یخ زده قرار دهید و سرو کنید.

خواص هندوانه:

۱٫ فواید هندوانه برای سلامتی بسیار زیاد است. مهم نیست که هندوانه را چطور قاچ کنید، بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در آن پیدا می‌شود.

۲٫ هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A است.

۳٫ هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی ‌اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. این آنتی‌ اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند.

این مواد می‌توانند کلسترول را اکسیده کرده و باعث شود که به دیواره رگ‌‌های خونی بچسپند و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این کار می‌تواند منجر به سکته قلبی شود. لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر بیماری سرطان پروستات هم کمک می‌کند.

۴٫ جالب است بدانید که هندوانه تنها میوه‌‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی‌جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن است.

۵٫ هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان زیادی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق دفع می‌کنیم.

خاصیت های کیوی :

۱- ۳ گرم فیبـر دارد که کلستـرول را کم کرده از سرطان جلوگیـری می کند و به کنترل انسولین کمک می نماید.

۲- در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود ویتامین سی بیشتری دارد.

۳- حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان محلول در چربی است (ویتامینA و E) که برای مبارزه با رادیکالهای آزاد مفید می باشد.

۴- حاوی فیتوناتریفت هایی از جمله کاروتنوئید و فلاوونوئید است که پژوهش ها نشان داده که دی.ان.ای را از آسیب های مربوط به اکسیژن محافظت می کند.

۵- حدود ده درصد از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست (حدود سیصد میلی گرم)

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید