""

پیاده روی بعد از شام و هضم بهتر غذا

0

اگر همیشه بعد از شام جلوی تلویزیون یا رایانه می نشینید، بهتر است آن را با یک عادت درست و مفید برای بدن خود جایگزین کنید و پانزده دقیقه قدم بزنید. محققان بر این عقیده هستند، دست کم صد قدم پیاده روی بعد از صرف شام به وضعیت سلامت عمومی تان کمک می کند که شامل هضم بهتر غذا، سوزاندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می شود.

 کمک به هضم غذا

پروسه هضم غذا سریعاً بعد از خوردن شروع می شود و شیره و آنزیم های درون معده که مسئول گوارش غذا هستند در همین زمان فعال می شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، پروسه ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر زیادتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که بیشتر افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود.

تقویت سوخت و ساز بدن

به غیر از الگوی خورد و خوراک و کالری دریافتی داشتن فعالیت بدنی و تحرک یکی از عوامل اصلی تقویت سوخت و ساز بدن می باشد. از این رو پیشنهاد می شود بعد از خوردن شام چند قدمی راه بروید تا فرایند سوخت و ساز در بدن تان بیشتر شده و عملکرد سایر اعضای بدن تقویت شود.

کمک به خواب راحت

عادت رفتن به رختخواب بعد از خوردن شام بدون شک برای سلامت تان خوب نیست. چند دقیقه قدم زدن تاثیرات اعجاب آوری در بر دارد. این قدم زدن نه تنها گردش خون در بدن را بهتر می کند بلکه استرس را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل کسانی که بعد از شام تقریبا” صد قدم راه می روند، خواب شبانه خوب و راحتی دارند.

پیاده روی بعد ار شام

پیاده روی بعد ار شام

تقویت گردش خون
پانزده دقیقه قدم زدن بعد از شام غیر از اینکه میزان چربی خون یعنی تری گلیسیرید و کلسترول را پایین می آورد، به سیستم گردش خون و خون رسانی در تمام بدن کمک می کند. دلیلش هم این است که راه رفتن اکسیژن بیشتری به قلب رسیده و در نتیجه گردش خون بهتری خواهید داشت.

کنترل میزان قند خون
افرادی که از مرض قند رنج می برند می توانند از فواید پیاده روی بعد از شام بهره ببرند. بعد از خوردن شام میزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده بالا می رود، اما وقتی بعد از راه می روید، بدن به طور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری از خون را مصرف می کند بنابراین میزان قند خون تنظیم می شود.

عامل کاهش وزن
پیاده روی پانزده دقیقه ای بعد از شام نه تنها یکی از ضروریات زندگی سالم است بلکه نقش مهمی در کم کردن وزن دارد و یکی از مفید ترین و ساده ترین شیوه های داشتن وزن متعادل می باشد، چون به غیر از سوزاندن کالری سلامت عمومی بدن را تقویت می کند.

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید