برای کاهش وزن حداقل ۸ ساعت بخوابید

0

باوری رایج اما اشتباه وجود دارد که خوابیدن باعث چاقی می شود.چیزی که باعث چاقی می شود بی تحرکی است؛نه خواب کافی.برای رسیدن به تناسب اندام همانگونه که تغذیه اهمیت بسیاری دارد،خواب نیز مهم است.اگر هرشب کمتر از هشت ساعت می خوابید،بهتر است به جای رژیم گرفتن یا جستجوی قرص لاغری بیشتر بخوابید. خواب کافی باعث تنظیم اشتها می شودو بی دردسر شما را به وزن ایده آلتان نزدیکتر می کند.

8 ساعت خواب برای لاغری

8 ساعت خواب برای لاغری

به عقیده محققان دانشگاه شیکاگو،کمبود خواب باعث اختلال هورمونها می شود؛به این ترتیب ،میزان هورمون”لپتین”یا هورمون سیری کاهش و به جای آن،میزان هورمون”گرلین”یا هورمون گرسنگی افزایش می یابد و در نتیجه احساس گرسنگی بیشتر می شود؛در حالی که این گرسنگی کاملا کاذب است اما همین گرسنگی کاذب شما را به سمت مواد غذایی و پرخوری می کشاند.

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید،علاوه بر رعایت رژیمی مناسب  و ورزش باید ساعات خوابتان را نیز تنظیم کنید.حتما بایدهرشب هشت ساعت بخوابید.خوابیدن ساده ترین و ارزانترین  روش برای رسیدن به تناسب اندام است.

منبع : پارس کده

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید