خانه تکانی کردن کمر درد ندارد (۱۰ راهکار)

0

با فرا رسیدن نوروز و نزدیک شدن به سال نو ، بسیاری از خانم ها به نظافت خانه می پردازند و طبق آیین دیرینه خانه تکانی تمام زوایا و نقاط منزل خود را تمیز می کنند و درست در همین موقع است که اغلب آنها به علت عدم رعایت بعضی مسائل دچار کمردرد میشوند و تعطیلات خود را با کمر درد شدید می گذرانند . سازمان ملی پرورش ورزشکاران ۱۰ راهکار را معرفی کرده است تا از کمر درد جلوگیری نمایید

بر دلایل ایجاد کمر درد متمرکز شوید

آیا طرز نشستن، ایستادن یا راه رفتن شما نادرست است؟ آیا ماهیچه های شل یا ضعیفی دارید؟ آیا اشیای سنگین را به روش نادرست بلند کرده و یا به یکباره اشیای زیادی را بلند می کنید؟ آموختن روش های درست نشستن و کارکردن و انجام حرکات کششی می تواند مفید باشد. در ضمن ، برای حمل خریدهای خود از چرخ دستی استفاده نمایید و یا اینکه در یک مرحله خرید زیادی انجام ندهید. برای جابجا کردن اثاث منزل از قبیل مبل به جای اینکه خم شده و آنها را با دست بکشید، به آن شی پشت کنید و آن را با پشت هل دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کمرد درد رجوع کنید به درد ستون فقرات و چگونه از درد ستون فقرات سالم بمانیم

زن خانه دار و تمیز کردن خانه

زن خانه دار

تحرک داشته باشید

خشکی و گرفتگی عضلات ، حرکت کردن را مشکل میکند و همین مساله باعث آسیب بیشتر و درد می شود. هر روز حرکات کششی انجام دهید تا انعطاف شما افزایش یابد. اعضای بدن خود را در جهات مختلف حرکت دهید. یوگا و ورزش از ورزش های مناسب هستند ک به انعطاف پذیری بدن کمک می کنند.

قدرت بدنی خود را رافزیش دهید

افزایش بافت ماهیچه ای به حفظ تعادل و انعطاف بدن کمک می کند و به نوبه خود باری را که بر پشت آن وارد می شود را کاهش می دهد. ولی پاها و شانه ها را نیز ورزش دهید تا هنگام چمباتمه زدن ، بلند کردن اشیا و حمل وسایل ، فشار زیادی به آنها وارد نشود.

تمرینات ایروبیک انجام دهید

پیاده روی، شنا و دو به مدت حداقل ۲۰ دقیقه در روز و سه ساعت در هفته به تحمل ماهیچه ها و سلامتی سیستم قلب و عروق کمک می کند ، خون رسانی به ستون مهره ها را بهبود می بخشد و فشار و استرس آن را کاهش می دهد.

به وضعیت نشستن خود توجه کنید

از نشستن یا رانندگی کردن به مدت طولانی پرهیز کنید. هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از جای خود بلند شوید و چند قدم راه بروید و حرکات کششی انجام دهید هنگام نشستن سعی کنید ران ها با زانوهایتان زاویه قائمه داشته باشند. بهتر است از  صندلی مناسبی استفاده کنید که پشتی داشته باشد و بتوانید به آن تکیه دهید.

راست بایستید

سر و شانه های خود را بالا و راست، سینه را جلو و شکم را محکم نگه دارید. به مدت طولانی در یک حالت نایستید. موقعیت ایستادن خود را نیز تغییر دهید.

برای بلند کردن اشیا از روش ای مناسب استفاده کنید

هنگام بلند کردن اشیای که در ارتفاع پایین تر از بدن شما قرار دارند ، روش درستی را بکار گیرید . ابتدا به آرامی از ناحیه ران و زانو خم شوید . هنگام بلند کردن شی شکم خود را سفت کنید و پشت خود را راست نگه دارید. قوز نکنید و خم نشوید. موقع حمل اشیای سنگین آنها را نزیک بدن خود نگه دارید و سعی کنید بار را دو طرف بدن خود تقسیم کنید.

خواب خوب شبانه را از دست ندهید

از تشک سفتی استفاده کنید که فرو نرود و شل نباشد . سعی کنید در حالتی بخوابید که حالت و انحنای طبیعی بدن حفظ شود.

شیوه زندگی سالمی داشته شید

اضافه وزن، چاقی و سیگار کشیدن درد کمد را افزایش می دهد. بهبود بخشیدن به وضعیت سلامتی موجب کاهش درد پشت و افزایش کیفیت زندگی می شود.

سازمان ملی پرورش ورزشکاران

پارس کده

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید