رفتار سازمانی : چگونه محیط کار فوق العاده داشته باشیم-۲

0

 در قسمت اول مقاله ۴ تکنیک را برای داشتن محیط کار خوب بررسی کردیم و اکنون ادامه مقاله :

کلید پنج: اطمینان حاصل کنید مدیران توانایی مدیریت دارند

مهم ترین دلیل افرادی که کار خود را ترک می کنند نارضایتی از رئیس است؛بنابراین،مدیران می توانند با افزایش هوش احساسی ، نرخ جابجایی در شرکت را کاهش دهند؛در واقع ، هرچه نقش مدیریتی فرد پررنگ در باشد،مهارت هوش احساسی او برای شکل دهی فرهنگ سازمانی مهم تر است.

داشتن محیط کار فوق العاده و خوب

رفتار سازمانی

وقتی کارمندان می بینند به راحتی به مدیران خود دسترسی دارند،اعتمادشان بیشتر می شود و به مذاکرات آزادانه علاقه مندتر می شوند. با استفاده از روش های منسوخ مدیریتی “دستور و کنترل”افرادرا با خود بیگانه نکنید؛به جای آن ،به دنبال “رهبری نظارتی”باشید.احساسات خود را بشناسید ،بهترین قابلیت‌ها و محدویت های خود را تشخیص دهید و یاد بگیرید چگونه به موارد مختلف کارمندان بپردازید.اگر می خواهید درباره ادراک کارمندان از خودتان مطالبی بدانید،از فرد سومی که کاملا بی طرف است بخواهید با آن ها جلسه ای بگذارد.شخص تسهیلگر باید در مکالمات بر مواردی تمرکز کند که کارکنان می خواهند متوقف شود،آغاز شود یا ادامه یابد.

کلید شش: با مردم با احترام رفتار کرده و استعدادهای منحصر به فرد آن ها را تقویت کنید

تبعیض در سازمان می تواند به بهره وری،شهرت و سود شرکت صدمه بزند.در سال های اخیر،کسب و کارها پول زیادی را بر سر شکایات انجام شده در مورد تبعیض ها از دست داده‌اند.

تنوع افراد می تواند اثری قوی برتیم بگذارد و عملکرد کلی را بهبود بخشد؛از طرف دیگر،برخی مطالعات نشان می دهند که این موضوع می توانیکپارچگی را که عنصری حیاتی در موفقیت شرکت به حساب می آید ،کاهش دهد؛با این وجود،با کمک به اعضا در ایجاد و گسترش همدلی که مهارتی احساسی است و نیز افراد را قادر می سازد تا نسبت به تنوعات فرهنگی حساسیت بیشتری نشان دهند،می توانید انسجام و همبستگی را در هر تیمی افزایش دهید.

یاد بگیرید در محل کار خود به تفاوتها احترام بگذارید.به یاد داشته‌باشید که با وجود سابقه متفاوت،شما و همکارانتان منافع مشترکی دارید ؛همه شما مایلید با افرادی کار کنید که برای کارتان ارزش قائلند و نیز مایلید فرهنگی کاری ایجاد کنید که ارتباطات مثبت و از همه مهم تر برخورد عادلانه را تقویت کند.یک سیاست بدون تبعیض در شرکت خود به کار گیرید تا نشان دهید که سازمان شما برای تنوع و تفاوتها ارزش قایل است.

کلید هفت: فعالانه پاسخگو باشید تا در قلب و فکر افرادتان جای داشته باشید

شرکتها هر ساله مبالغ بیشتر و بیشتری را صرف آموزش کارمندان می کنند.رهبران شرکت ها می دانند ایجاد فرصت هایی برای آموزش مرتبط با مشاغل ،عملکرد کلی کسب و کار را بهبود می بخشد. تعداد”سازمانهای یاد گیرنده”در حال افزایش است. مدیران اجرایی افراد را تشویق می کنند تا به روش های جدیدحل مشکلات بیندیشند و عملکرد و سازگاری خود را ارتقا دهند.این سازمان های یادگیرنده افراد را ترغیب می کنند به دنبال “مدل های ذهنی”خاص یا افکار مشخصی درباره چگونگی موضوعات باشند.کارکنانی که به چنین درجه ای از خودآگاهی می رسند،اغلب مهارتهای احساسی خود را نیز ارتقای می دهند.

یکپارچگی،از سطوح عالی سازمان آغاز می شود؛بنابراین،مدیران باید اصول شرکت را رعایت کنند.تلاش های کارمندان خود را به اهداف شرکت پیوند دهید .چارت”نمودار”پیشرفت شرکت به سوی اهداف را طراحی و مثبت گرایی را نیز تشویق کنید.

محیط کاری یکپارچه ،مسؤول پاسخگو ،آزاد ،راستگو و درستکار و نیز عادلانه ایجاد کنید.

برای خواندن قسمت اول مقاله به لینک “رفتار سازمانی : چگونه محیط کار فوق العاده داشته باشیم-۱” مراجعه نمایید

اختصاصی پارس کده 

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید