روشهایی که پیر شدن را به تاخیر بیندازیم

0

فعال بودن حتما به معنای انجام کار بیرون از خانه نیست،بلکه به معنای در حرکت بودن و در واقع،ساکن نبودن است.

فعالیت خود را انتخاب کنید:

کار،نرمش،خرید،یا هر سرگرمی دیگری.فعالیت روشی است برای زندگی کردن به طور موثر و سازنده!

به  این ترتیب،انسان احساس مفید و هدفمند بودن می کند.

عکس مرد و زن پیر

عکس پیرمرد و پیرزن

این فعالیت می تواند هدف دار یا صرفا یک سرگرمی ساده باشد.اگر اهل تفریح و گردش باشید،در دوران سالمندی اوقات خیلی بهتری نسبت به دیگر سالخوردگان خواهید داشت چون عضله ای دارید که آنان از آن بی بهره اند.

اگر هنر یا مهارتی دارید،مثل باغبانی و گل کاری،آشپزی،شیرینی پزی،بافندگی ،خیاطی،نوازندگی،نقاشی… از شور و علاقه خود استفاده کنید و دایم در فعالیت و حرکت باشید. این روش خوبی است برای ارتباط با خود درونی تان و احساس رضایتمندی!

_ ورزش کنید تا دیرتر پیر شوید!

اگر تا حالا ورزش نمی کردید،اکنون زمان خوبی برای شروع است،

اضافه وزن و چاقی دلیل های اصلی پیری زودرس هستند.این روزها،بیشتر مرد ترجیح می دهند تا می توانند کمتر تحرک داشته باشند.ولی انجام یک تمرین یا ورزش روزانه،نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه موجب می شود نظرتان نسبت به خود،از لحاظ ظاهری و روحیه ای،مساعدتر شود.(دلایل غیر منتظره برای چاقی)

اگر ورزش را از برنامه روزانه تان حذف کنید،قدرت خود را کم کم از دست خواهید داد و ضعف و سستی جای آن را خواهد گرفت،زیرا بدن به تدریج دچار سکون شده و قدرت های حرکتی آن محدود خواهد شد.

برنامه سلامتی برای خود داشته باشید

مفاصل به تدریج به سمت خشک شدن می روند و در نتیجه آسیب پذیرتر می شوند.

فعالیت نداشتن می تواند منجر به احساس عدم تعادل هم بشود.در دوران سالمندی،این مشکل حادتر می شود،به ویژه اگر بخواهیدهمچنان به بی تحرکی ادامه دهید .حتی ممکن است نتوانید تعادل خود را حفظ کنید و به زمین بیفتید.زیرااحتمالا بدنشان نیرو و ثبات کافی نداشته و قادر به حفظ تعادلش نیست.در این مواقع زانوها،ران ها و بدتر از همه،لگن از سایر اعضا بیشتر دچار لطمه و آسیب پذیری

می شوند.هیچوقت برای برنامه ریزی سلامتی،دیر نیست.اگر تاکنون اقدام نکرده اید،دیگر زمان را از دست ندهید.فقط باید اراده کنید و روز به روز اراده خود را در این راه محکم تر کنید.حتی اگر روزی ده دقیقه نرمش شروع کنید،تاثیر آن را خیلی زود خواهید دید.

با انجام فعالیت،روند پیری را متوقف کنید!

برای انجام ورزش و نرمش یا هر فعالیت فیزیکی دیگری باید نظم داشت.به محض اینکه فعالیت را آغاز کنید،خیلی زود در خود احساس بهتری را تجربه خواهید کرد.اگر نظم و ترتیب را حفظ کنید،بدنتان قوی تر،ترم و انعطاف پذیرترخواهد شد.در مورد افراد مسن انجام تمریناتی که برای قلب و عروق ،عضلات و انعطاف پذیری استخوان ها مفید باشند،خیلی مهم است.این تمرینات منظم به آنها امکان می دهد که سرحال و روی فرم بمانند و نیازهای بدنشان تامین شود و در نتیجه دیرتر پیر شوید

قبل از شروع باید نوع تمرین و فعالیت خود را مشخص کنید.موارد متفاوتی می توانند برای حفظ جوانی و سلامتی به شما کمک کنند.ورزش سطح کیفیت زندگی را در سالمندی بالا می فرد و روش خوبی برای جلوگیری از روند کهولت است.عدم تحرک موجب بروز مشکلات سلامتی می شود چرا که می تواند منجر به مشکلات قلب و پوکی استخوان شود،حرکت برایش مشکل شده و بدتر از آن ،استخوان هایش به علت کمبود کلسیم و عدم تحرک ،شکننده و سست می شوند.(بررسی فواید کلسیم)
بنابراین قبل از بروز چنین مشکلاتی ورزش را شروع کنید و به طور منظم ادامه دهید تا بزرگترین نعمت،یعنی سلامتی تان را حفظ کنید.بسیاری از ورزش‌ها را تا سنین کهولت می توان ادامه داد،از جمله :پیاده روی،شنا و نرمش در آب،یوگا،حرکات موزون و….ورزش را جدی بگیرید،در مورد آن تحقیق و مشورت کنید،سپس تصمیم بگیرید و خیلی زود تصمیم خود را عملی کنید.

اختصاصی پارس کده

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید