قوانینی جهت استفاده شاد از تعطیلات عید با کودکان

0

تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای استراحت گرفتن نیرو و انرژی تازه ، لذت بردن از طبیعت و غذاهای متنوع و دلپذیر می باشد.نکات تغذیه ای برای کودکان در دید و بازدیدهای عید و در ایام مسافرت بسیار حائز اهمیت است.به قوانین زیر جهت استفاده ار تعطیلات توجه نمایید

در هنگام دید و بازدید با پوست گیری و خرد کردن میوه جات برای کودکان از مصرف شیرینی ها در آنها جلوگیری کنید تا سرگرم باشند و ماد مغذی مفید به جای قند و شکر و چربی مضر مصرف کنند.

مصرف انواع آجیل در دید و بازدیدها مفید می باشند . بادام (خواص بادام زمینی .ضدآلزایمر،ضد پوکی استخوان و بیماریهای قلبی)حاوی کلسیم و روی بالا است که سبب قد کشیدن در کودکان می شود . پسته حاوی آهن بسیار زیاد است که به خونسازی و تقویت حافظه کمک می کند ، گردو حاوی فسفر و امگا ۳ برای بهبود فعالیت مغزی است . پس مصرف آجیل به کودکان توصیه می گردد.

در صورت دید و بازدید در صبح، به کودکان صبحانه کامل مانند تخم مرغ، عدسی، نان و پنیر و گردو عسل بدهید تا از مصرف تنقلات جلوگیری شود.

برای اجرای رفتار صحیح از منع کودکان در مقابل اقوام بپرهییزید و در منزل طریقه صحیح مصرف تنقلات را یاد دهید.

در صورت مصرف تنقلات در مسیر راه از مصرف چیپس، شکلات و بستنی بپرهیزید و به جای آن انواع میوه، آبمیوه و آجیل به کودکتان بدهید.یکی از بهترین تنقلات گردو و کشمش است که به بالا بردن حافظه کودک کمک می کند.

سلامت کودکان

تعطیلات کودکان

در صورت صرف غذا در خارج از منزل کلیه غذاها را بدون سس و نوشابه به کودکان خود بدهید، از مصرف سوسیس و کالباس جدا پرهیز نمایید سعی در مصرف انواع مواد گوشتی برای قد کشیدن بهتر کودکان و تقویت سیستم ایمنی برای جلوگیری از سرماخوردگی و بیماری در تعطیلات کنید.نمونه ای از انواع مواد گوشتی ، جوجه کباب و کباب و ماهی و یا ساندویچ مرغ می باشد

از بردن مواد غذایی فاسد شدنی مانند ساندویچ یا انواع سس یا نان خامه ای در مسیر راه بپرهیزید

در صورت بروز اسهال و استفراغ ، آب کافی برای جلوگیری از خشک شدن آب بدن به کودکان داده و تا قطع آن از دادن جامدات جلوگیری کنید

انواغع فعالیت ، تحرک و بازی های فیزیکی را در برنامه خود بگنجانید تا از احتمال افزایش کودکان جلوگیری گردد.

مطالب مرتبط

اشتراک:

درباره نویسنده

نظر خود را بیان کنید